Fotós túra Szlovéniában, 2023.10.21-23.

A nyár végi Szlovén fotós túra nagyon emlékezetes volt, így az őszi időszakra is terveztünk egy hasonlót, ezúttal már 3 naposra. A célterület Kranjska Gora volt.
A túra összegzése: 1423 km, 22 óra 47 perc menetidő.

Az alábbiakban élménybeszámolót olvashattok képekkel, időrendi sorrendben.

Kicsit késésben voltunk, de emiatt szerencsésen jött ki az, hogy egy szupercellát láthattunk már félig-meddig hegyes környezetben. Viharvadászként szebb indulást nem tudnék elképzelni egy fotós túra esetén.

Szupercella

A szállásra már sötétben értünk oda, kicsit ködös-párás időben, de így is érezhető volt, hogy mennyire gyönyörű lehet ez a hely, azonban a látványra reggelig várni kellett. Az este folyamán sétáltunk egyet a településen, ami a hideg ellenére sem volt kihalt. Néhány mobilos fotót készítettem, de ezeket itt nem osztom meg, nem annyira érdemesek rá. A séta után visszatértünk a szállásra, majd izgalmasan vártuk a reggelt, hogy a napkeltét tudjuk majd fotózni. Több hátráltató tényező is körvonalazódott előre, egyik a köd, másik az érkező csapadék, mindkettő kérdéses volt, hogy reggel lehetővé tesz-e majd bármilyen fotózást. Éjjel 4 után keltünk, a műholdképre pillanatva pedig egyértelmű volt, hogy az idő kedvez nekünk, menni kell. Felöltöztünk, és elindultunk a közeli sípályára, ahol meg is álltunk fotózni és videózni is. Itt drónnal és géppel is készítettem képeket.

A terv innen egy körút volt (100 km) a hegyek között, több helyszínnel, fő célpont pedig a Mangart nyereg volt. A héten zárva volt több út is a környéken, de mire kiértünk szerencsénk volt, minden nyitva!

1000m környékén
1600m - Tičarjev dom

A Mangart környékére felmenni önmagában felért egy élménnyel. Autóval több, mint 25 perc környéke volt a teljes táv, egy igen-igen keskeny úton, több helyen korlát nélkül. Így visszagondolva már szép élmény, ott a helyszínen azért nem voltam teljesen nyugodt:)) Viszont az utána elénk táruló látvány mindent káprótolt.

Mangart nyereg kilátás
Ez már lefelé
Őszi táj hegyekkel
Hegyi patak

Mivel itt már későre járt, visszamentünk a szállásra. Este ettünk egy étterembe, majd nyugovóra tértünk. Reggel ismét napkeltézés volt a terv. Próbáltunk keresni egy másik helyszínt, de az idő rövidsége és a sötétség nem volt ebben túl nagy partnerünk, úgyhogy ugyanoda mentünk vissza, ám ezúttal alásütős napkeltét kaptunk, ami így teljesen más volt, mint az előző napi. A köddel ismételten óriási szerencsénk volt.

A szállásunk

Innen ismét egy kisebb túrázás volt tervben. Az alig 2 km-re található Jasna-tó volt az egyik cél, a másik pedig már Olaszországban található Fusine tavak.

Jasna-tó

A helyszínt elhagyva Olaszországba mentünk. Ez a 2 tó látható egyébként a Mangart nyeregről is, a fentebb található képeken a hegyről néztük meg ugyanezeket. A látvány itt is elképesztően gyönyörű volt.

Fusine-tavak

Innen már hazafelé indultunk, viszont még útba akartuk ejteni Bled-et, ami sikerült is, így még néhány záró képet tudtunk itt csinálni, majd következett a hosszú haza út.

Bled

A túráról készült egy hosszabb videó is, ezt itt lent megtaláljátok, ott részletesebben is átélhetitek azt amit mi is. Az egész túra életem egyik legszebb túrája volt, biztosan visszajövünk még!

További cikkek: https://www.davidiphoto.hu/cikkek-blog/

Fotóim: https://www.davidiphoto.hu/fotok/

Discord szerverem: https://discord.gg/UBbrha9hB2

A túrához a táskát a Vanguard biztosította!